2005-10-07 Egita Terēze Jonāne / Latgales Laiks Saņem Cerības un Ceļamaizes balvu
Daugavpils Saskaņas pamatskola Draudzīgā aicinājuma balvas republikānisko pilsētu skolu grupā ir 7.vietā un saņēmusi Cerības balvu, bet Daugavpils Valsts ģimnāzija ierindojusies 12. vietā un mājās pārvedusi Ceļamaizes balvu. Antonija Lukjanska, Saskaņas pamatskolas direktore, uzskata, ka līdz balvai bija jānoiet garš darba ceļš – no 1. septembra līdz pēdējai skolas dienai. „Saskaņas pamatskolā čakli strādājuši visi, sevišķi skolotājas Oļesja Šapkova, Ludmila Uļinska un Zelma Šukste. Pagājušajā mācību gadā mūsu skolai bija 19 godalgotas vietas valsts olimpiādēs, galvenokārt matemātikā, un valsts konkursos matemātikā un bioloģijā. Mums ir gudri skolēni un skolotāji, kuri ir savas skolas patrioti. Man patīk olimpiāžu laureātus un viņu skolotājus motivēt ar naudas balvām, kuras palīdz sarūpēt sponsori un vecāki. Labākos uzslavēju un godinu dažādos skolas pasākumos,” stāsta A.Lukjanska. Cerības balva, kas veidota stikla kalna formā, aicina kāpt augstāk, un Saskaņas skola turpinās to darīt, uzsver A. Lukjanska, piebilzdama, ka Saskaņas skola Draudzīgā aicinājuma balvu saņēmusi jau četrus gadus pēc kārtas. „Man ir patiess prieks, ka labāko skolu reitingu tabulā pārstāvētas vairākas Daugavpils skolas – Saskaņas pamatskola, Krievu vidusskola-licejs, arī mēs – Daugavpils Valsts ģimnāzija. Draudzīgā aicinājuma balva ir patiešām aicinājums palūkoties, kā esam strādājuši paši un kā strādā citi. Balva motivē būt vēl labākiem,” atzina Daugavpils Valsts ģimnāzijas direktore Gunta Mālniece. Daudzi skolu direktori ierosinājuši skolu reitingu izstrādāt un apkopot Izglītības un zinātnes ministrijai nevis privātajam Draudzīgā aicinājuma fondam, tādā veidā valdība varētu apliecināt, ka kvalitatīva izglītība ir prioritāra un atbalstāma. Punktu skaitīšanā būtu jāņem vērā arī centralizēto eksāmenu rezultāti, iesaka G. Mālniece. „Daugavpils Valsts ģimnāzija cenšas iet soli priekšā laikam. Pirms trim gadiem, kad vēl Latvija nebija ES, mūsu skola izstrādāja attīstības plānu, kurā uzsvērām izglītības kvalitāti, lai mūsu skolēni varētu konkurēt ES izglītības sistēmā. Mēs apzināmies, ka tas ir mūsu laiks, un sadarbībā mēs to cenšamies veidot saturīgāku, vērtīgāku,” uzsvēra G. Mālniece. |